Wednesday, March 10, 2010


ჩემი არხი “live stile” არის ფართო ხასიათის, ზოგად სამაუწყებლო არხი, რომელზეც წარმოდგენილია სხვადასხვა ტიპის გადაცემები, შემეცნებითი, გასართობი, საინფორმაციო.
თავის მხრივ, გადის სპორტული, მუსიკალური,, ფილმები,გადაცემები ხელოვნების მოყვარულთათვის და ასე შემდეგ.ჩვენ ვართ ობიექტური, მოვუტხრობტ ფაქტებს, მაყურებელს არ ვაწვდით ხელისუფლებისა ოპიზიციისათვის სასარგებლო დასკვნებს, მაყურებელი თავად აკეთებს ამას, ჩვენს მიერ მიწოდებული ფაქტებით.
ჩვენთვის მთავარია მაყურებლის მიზიდვა და შენარჩუნება, რადგან ეს არის კომერციული, მოგებაზე ორიენტირებული არხი, ამას კი მაყურებლისა და რეკლამის გარეშე ვერ მივაღწევთ.

pრომო რგოლები შეიძლება გვაუწყებდნენ, როგორც არხის, ,ასევე ჩვენი ბრენდის მოხმარების ინსტრუქციებსა თუ კონკრეტულ პროგრამაზე.
ჩემი არხის ფილოსოფია, როგორც უკვე ვთქვი ეს არის ზოგად სამაუწყებლო, მას სამი მთავარი ფუნქცია აქვს, შემეცნება, გართობა და საინფორმაციაო, ამიტომ, პრომოებშიც ამ სამ ელლემენტზე მექნება ყურადღება გამახვილებული.

საიმიჯო რგოლი, სადაც ჩვენ ვუხსნით ჩვენს მაყურებელს არცხის რაობასა და ფილოსოფიას შეეიძლება გაკეთდეს შემდეგ ნაირად:: გინდათ იყოთ, ინფორმირებულნი? გსურთ სამყაროს შემეცნება? გინდათ გაერთოთ? –ჩვენ თვენთვის ვარსებობთ.”
ამ პრომო რგოლში, მონაწილეობას მიიღებენ სამივე ტიპის გადაცემის წამტვანები, : საინფომაციო, გასართობი და შემეცნებითი,
შუაში, ცენტრში დადგებიან საინფორმაციოს წარმომადგენლები, ერთ მხარეს მიუდგებიან გასართობის, და მეორე მხარეს შემეცნებისთი გადაცემის წარმომადგენლები.”

ღაც შეეხება ინსტრუქციულ პრომო რგგოლებს- აქ ჩვენს მაყურებელს ვუა,ბობთ ჩვენი ბრენდის მოხმარების ინსტრუქციებზე.ასე ვთქვათ, უპირატესობებზე.
Aაქ, აბად ჩემი მთავარი ლოზირი არის თავად ტელევიზიის სახელი, “live stile- ცხოვრების სტილი” სწორედ ამაზე გაკეთდება აქცენტი,
“აირჩიე, ცხოვრების გამორჩეული სტილი” ყოველი საათის შუა და ბოლო წუტებში, იქნება პრომო რგოლები, საინფორმაციო ამბებთან დაკავშირებით, ე სკი მოხხდება ისე რომ არ დავკარგოთ, აიმ კონკრეტყლი საათის მატყრევბლები, რომლებიც ჩვენნ გვიყურებენ. ამისათვის, საინფორმაციოს პრომოებს დაეთმობა, არა ეკრანის მთელი სივრცე, არამედ, მარჯვენა( ქვემოთ)მხარეს პატარა ნაწილი,.სადაც ვაჩვენებთ იმ დღის საინფორმაციოს მთავარ კადრებს, უხმოდ.”
რაც შეეხება აწყობით პრომოებს, აქ მაყურებელს უნდა ვაჩვენოთ, ჩვენი გადაცემების პრომოები, ეს ისე რომ არ დავკარგოთ მაყურებელი, და ტანაც ისე რომ არ ვიყოთ, მსგავსი სხვა არხებისა

ბრენდის ლინზის ცენტრში ვათავსებთ ჩვენს მთავარ დაპირებას: “არხი, გამორჩეული ცხოვრების სტილისთვის, არხი თქვენთვის ”
ახლა ამ ბრენდის ლინზას უნდა შევუსაბამოთ ბრენდის ყველა კომუნიკაცია, კარგი იქნება თუ , რამდენიმე მაინც შეესაბამება ლინზას, მთავარ დაპირებას.
ჩემი ბრენდირომ ყოფილიყო ადამიანი, იქნებოდა ქალი, რომელიც არის ერთობ ორიგინალური,ცა და ექსტრავაგანტულიც, თამამიცა და თავშეკავენულიც{აქ ვგულლისხმობ: თამამი იმ მხრივ რომ ვუშვენებდი, თუუნდაც საზოგადიებისათვის მტკიცნეულ თემებს, მაგალითად, რელიგიურ უმცირესობებზე, ათეისთებზე და სხვა ჯგუფებზე Yემას, ასევე გეებზე, არატრადიციული ორიენტაციის ხალხზე, რაც შეეხება თავშეკავებულობას, აქ ვგულისხმობ, საინფორმაცოს, რომელიც მიაწოდებს ფაქტებს, და თავს შეიკავებს მაყურებელს მოხვიოს საკუთარი პოზიცია,ის არ აჩვენებს აკუთარ პოზიციას, ის გაძლევს შანს შენ თავად აკეთო დასკვნები საშიშიც. Dრაც მთავარია იქნებოდა საქმიანი ქალი, რომელსაც ჩავაცვამდი, ზალიან მაღალ ყელიან ჩექმას მუხლს ზემოთ, მოლე კაბას, და კლასიკურ ბლუზს ან პიჯაკს.
თმებს არც მოკლედ და არც ძალიან გრძლად სევწრიდი, რაღაც თუნდაც თავის ერთ მხარეს ექნებოდა გრზელი თმა , მეორეზე მოკლე, და ყველაზე მნიშვნელოვანი დეტალი: მუდმივად ექნებოდა სათვალე, რომელიც სამი მთავარი ფეისგან იქნებოდა შემდგარი, ლურჯი, როგორც ინფორ,ირებულობისა და სიდინჯის, თავდაჯერებულობის, ვარდისფერი, გართობისა და ცოტა “ჭორების მოყვარულის” და წითელი როგორც განათლებულობის, შემცნების.წითელი ფერი ხომ გამაფრთხილებელია( ის გაფრთხილებს რომ ხარ განათლებული და ვერ მოატყუებ..ასე რომ თუკი სატვალეში ეს სამი ფერი იქნება, ამ სამივე ფუნქცაიას,( ინფორმირებულობა, შემეცნება და გართობა) გაუსვამს ხაზს.
,.ეხლა კი ავხსნი მისი ჩაცმისა და ღწერილობისათვის გამოყენებულ თითოეულ დეტალს: მარალყელიანი სექმა მის გამორჩეულობას, ეექსტრავაგანტულობასა და ორიგინალურობას უსვამს ხაზს ასევე მის გემოვნებას, მოკლე კაბაც იმავე მიზეზებით,, აქვე ხაზს გაუსვამს მის მოურიდებულობას.
Kლასიკური პიზაკი, ბლუზი კი მის თავშეკავებულობას.
ღაც შეეხება თმის ვარცხნილობას ის ერთერთი ყველაზე ნიშვნელოცანი შტრიხია, ანუ თმის ორ ტოლ აწილად დაყოფით ხაზი გავუსვი იმას რომ ის არის გაწონასწორებული, რაც შეეხება სათვალეს, აქ სათმის ფუნქიებს შეგვახსენებს.

გავიხსენოთ სიტყვა “ნისა”-ს ზუსტი მნიშნელობა არის შეღრმავება.ეს შეიძლება ავხსნათ შემდეგნაირად, რომ შენ ამ კონკრეტულ რაღაცაში ხარ გამორჩეული ლიდერი.არსებოსბ სამი ახის ნისა, პროგრამული, დემოგრაფიული და ფსიქოგრაფიული
თუკი შენ გიჭირავს , რომელიმე ნიშა, მაშინ შეიძლება ითქვას, რომ შენ გაქვს, საკუთარი ადილი, სენი მაყურებლის ტვინში.

თუ შენ ხარ ძლიერი, რომელიმე ერთი ტიპის პროგრამაში, მაშინ სენ გიჭირავს პროგრამული ნიშა,,
თუ შენ რომელიმე კატეგორიაზე გაქვს გათვილი შენი გადაცემები, მაგალითად ქალებზე, ბავშვებზე,, ახალგაზრდებზე, მოხუცებზრ და ასე შემდეგ, ნასუნ გიჭირავს დემოგრაფიული ნიშა, ხოლო თუკი შენი არხი ასე ვთვათ მაყურებლის ფსიქოლოგიაზე, ემოციებზე განცხდებზე, ამახვილებს ყურადღებასს, მაშინ საქმე ფსიქოგრაფიულ ნიშას ეხება, ამ, შემთხვევაში, ლივე სტყლე , ვფიქრობ სწორედ ფსიქოგრაფიულ ნიშას იკავებს, რადგან ჩვენ ყურადღებას ვამახვილებს, რომ ჩვენი მაყურებლები არიან გამორჩეული ცხოვრების სტილის მიმდევრები.
ღოგორც უკვე ავხენით, ის პასუხობს ბრენდის ფილოსოფიას და მხოლოდ ამ არხს მიესადაგება, ძალიან ინდივიდუალურია.
Iნოვაციურია, რადგან მაყურებელს თავად არხსის სახელიც კი თავისი თავის უკეთ შეცნობაში,აღმოჩენაში, თვითდამკვიდრებასა და თავდაჯერებულობაში ეხმარება.
ღეაქცია, რომელსაც მაყურებლისგან ველით არის მხოლოდ და მხოლოდ დადებითი, და იმით რომ მუდმივად ჩვენს არხს უყურებენ და არ გადართავენ, უფრო დიდი წარმატებისა და ამბიციურობისაკენ უნდა გვიბიზონ, რომ უფრო გამორჩეული ცხოვრების სტილის შექმნაში, ჩვენც შევიტანოტ ჩვენი წვლილი.
ვფიქრობ, ნამდვილად ასრულებს ჩვენს მთავარ დაპირებას, რომ ჩვენ გამორჩეული ცხოვრების სტილს ვთავაზობთ.აქცენტი ხომ მუდმივად ამაზე კეთდება, ე სარის ჩვენი მუშაობის ამოსავალი წერტილი, დასაყდენი.
ღადგან ჩვენ ამოციური, ფსიქოგრაფიულლი ნიშა დავიჭირეთ, ალბად ჩვენი მაყურებელი უკვე კარგად გვიგებს, ვმოქმედებთ” ვმართავთ” მათ ემოციებს, ამიტომ რეაქციაც ადეკვატური ექნებათ.
Uნდა გავითვალისწინოთ რომ პრომოუშენზე მუსაობისას თავისუფალი გარემოა საწირო, ვემზადებიტ ჯგუფი , ვსხდებით არაუმეთეს 90 წუთისა,.ანუ როცა დავიწყებტ მუსაობას თიტოეულ ჩვენგანს (ჯგუფის წევრებს)ნანახი უნდა გვქონდეს რა პროგრამაზე ვმუსჰაობთ, ანუ რას ვუკეთებთ, პრომო რგოლებს.აქ ჩავრთავდი უცხო ადამიიანეებსაც, რომლთაგანაც წამოვა სიახლეები, ახალი იდეებიც. შეიძლება უბრალოდ სურათმა , გაზეთმა, ქუჩაში ხეტიალმა წარმოქმნას პრომისათვის სესანისნავი მასალა.
მაგალითად მე ვაკეთებ გადაცემას, რომლის სახელიცაა “პოლიტიკოსი”
რა ტქმაუნდა, ამ გადაცემის სტუმრები, სწორედ რომ პოილტიკოსები არიან, ერთ გადაცემაში, ერთი პოლიტიკოსი, ეს იქნება დაახლოეით 45 – 55 წუთიანი გადაცემა, .პირველ ნაწილში იქნება სტუმართან დიალოგი პოლიტიკურ საკითხებზე, მეორეწ ნაწილში კი ნაჩვენები იქნება ამ სტუმრის პორტრეტი( ვგულისხმობ, სიუჯეთს, რომელშიც თვმოყრილი იქნება სხვადასხვა დეტალები, ამბები, ისტორიები და ბიოგრაფია, მოლედ, ყველაფერი მნიშვნელოვანი ამ ადამიანის ცხოვრებიდან.ასევე მაყურებელიც დასვამს შეკითხვებს გადაცემსი, ტელეზარების მეშვეობით.
უნდა გავითვალისწინოთ, რომ პრომო რგოლის ერთერი მნიშვნელოვანი ფუნქციაა მაყურებლისათვის იმ ინფორმაციის მიწოდება თუ სად ნახოს ეს გადაცემა, რომელ არხზე, რა დროს, და რა დღეს, ზოგადად პრომორგოლის კეთებისას მნიშვნელოვანია პრომო თუ რით დაიმახსოვრებს მომხმარებელი, მაყურებელი თქვენს გადაცემას, დასახელებით, სიუჟეტით თუ შემსრულებლებით. Aმიტომ, ასე ვთქვათ თითოეულ მათგანს წილი პასუხისმგებლობა აქვს, პრომოს, თავის მხრივ კი გადაცემის წარმატებაში.
მაყურებელს უნდა ავუხნა თუ რატომ უყუროს ამ გადაცემას, შეიძლება ეს ახალი პრომო, ზველი რაღაცისგან გამომდინარეობდეს, ფილმის სახელტან ქონდეს კავშირი, შეიძლება იმდენად დიდი ემოცია ჩავდოთ , ისეთი სიუჟეტი რომ, მა თარ დაავიწყდეთ რომ ამ გადაცემას უნდა უყურონ.შეიძლება რაღაცკარგად ნაცნობი საგნის უშვეულო ელემენტები, ნიუანსები წამოვწიოთ წინ და ასე ემდეგ.
“პოლიტიკოსი”-ს პრომოს ყოველ 7 დღეში(ერთ კვირასი) ექნება ორი ახალი პრომო, რადგან ის კვირაში 2ჯერ გავა ეთერში და ვეცდები ყველაზე დაპირისპირებული 2 პოლიტიკოსი მოვიწვიო ერთ კვირას მაგალითად თუკი ჩემი გადაცემა გავა სამშაბათსა და პარასკევს.ვთქვათ პირველ გადაცემაში მოვიყვან მიხეილ სააკაშვილსა და შალვა ნათელაშვილს, ასე ვთთქვათ ისინი ყველაზე დაპირისპირებული “შეუფერებელი” პოლიტიკოსებია არიან.არანაირი საერთო ინტერესი, გარდა იმისა რომ ორივეს უნდა პრეზიდენტობა

სააკაშვილისა და შალვას პორტრეტს ვაჩვენედი ერთ კადრში, ეს იქნებოდა მაყურებლისათვის ერთგვარი მოულოდნელობა, ემოციური ხასიათი ექნებოდა ამყველაფერს და ჩემი მაყურებელი დაიმახსოვრებს რომ უნდა უყუროს ამ არხს.
Kკიდევ, ყურადღებას გავამახვილებდი ამ ორი ადამიანის აქამდე უცნობ თვისებებზე საქციელზე და ასე შემდეგ.
Aან თუნდაც ვიტყოდი ასე ვთვათ ერთგვარ ირონიულ ფრაზას, : მტრები ერთმანეთის გვერდიგვერდ, რას ფიქრობენ და რას ეტყვიან ისინი ერთმანეტს. Vფიქრობ ჩემს მიერ დასახული ამოცანის რეალიზება აბსოლუტურად შესაძლებელია.

No comments: